Si la fotografia és una de les teves aficions, si tens àlbums, calaixos o discs durs plens de fotos fetes per tu, mes enllà de presentar-les a premis o concursos, pots guanyar diners venent-les directament. Com? Des d’aquí t’informem d’un dels sistemes per fer-ho, el conegut com “Microstock”.
Autor: Thomas Hawk
Potser sempre has pensat que el teu nivell com a fotògraf és prou alt però ets escèptic respecte als concursos, o potser ets dels o les que infravaloren el seu nivell. Pel sistema del “Microstock” pots reactivar aquelles fotos que tenies quasi oblidades, donar a conèixer els teus treballs i, per què no, tenir la possibilitat de guanyar uns calerons extra gràcies al teu “hobby”.
Què és?
El terme “Microstock” es refereix al comerç de fotografies “on line” mitjançant agències de compravenda de fotos a Internet. Mitjançant les agències les fotos poden ser comprades per empreses de disseny gràfic, publicitat, premsa, editorials i d’altres.
Com han de ser les fotos?
Tècnicament perfectes (lluminositat, composició, etc), i a una resolució alta (1500X2500 píxels mínim i 4 Mb de pes). Les agències ja s’encarreguen de convertir les imatges a diverses mides i vendre-les a diferents preus. Pots inspirar-te observant les fotos dels anuncis, cartells publicitaris i altres il·lustracions.
Quants diners puc guanyar?
No comencis a pensar que et guanyaràs la vida amb això. No es tracta de vendre una imatge a un preu molt car sinó de vendre-la a un preu baix moltes vegades, tenint totes les empreses presents a Internet com a clients potencials. Les fotos es venen en vàries resolucions i els preus poden anar des de 0,50 cèntims a 30 euros, en funció de la mida o resolució de les imatges. Les agències es quedaran una comissió i el pagament el fan generalment mitjançant Paypal o altres sistemes similars.
Alguns consells
- Sigues molt exigent amb tu mateix/a i selecciona només les teves millors imatges. Revisa-les obrint-les a la màxima resolució per detectar possibles defectes.
- Fes petites millores si cal, però no utilitzis els filtres dels programes de retoc gràfic. Hi ha retocs que degraden dràsticament la imatge.
- Passeja pels webs de les agències i observa les diferents categories i imatges exposades per fer-te una idea de quin tipus d’imatges necessiten i utilitzen habitualment.
- Consulta els tutorials, secció de preguntes freqüents i condicions de les agències abans de presentar els teus treballs.
- En alguns casos hauràs de passar un petit examen i presentar unes primeres fotos de prova.
- No oblidis que estàs competint amb altres aficionats, però també amb professionals.
- Tingues paciència i no et desmoralitzis si els primers treballs que lliuris són rebutjats. Pren-t’ho com un “hobby” i ho fas perquè t’ho passes bé.
Si proves el Microstock, explica'ns la teva experiència a la nostra pàgina a Facebook. T'hi esperem!