És sobretot a ciutat on constatem que l’automòbil cedeix protagonisme a motocicletes, ciclomotors, bicicletas, bicicletes de pedals amb pedaleig assistit (EPAC), vehicles de mobilitat personal (VPM) i, sobretot, a vianants, cada cop més importants, més en el centre de la mobilitat.
Nova tipologia de vehicles urbans
El 2020, la darrera regulació general de la circulació i de vehicles quant a mesures de trànsit urbà en va establir una nova tipologia:
• Vehicles de motor
• Quadricicle, quadricicle lleuger i vehicle de mobilitat personal (VPM)
Vehicles de mobilitat personal (VPM)
En aquests moments identifiquem els VPM bàsicament amb el patinet elèctric. El VPM és definit com a vehicle d’una o més rodes d’una sola plaça i propulsat només per motors elèctrics amb una velocitat màxima per disseny d’entre 6 i 25 km/h, a excepció dels vehicles per a personas amb mobilitat reduïda i els de competició.
La rápida proliferació d’aquest tipus de vehicle va fer necessari introduir-los per primer cop en el reglament general de circulació. En breu, per circular amb aquests vehicles caldrà un certificat de circulació que garanteixi el compliment dels requeriments tècnics exigibles per normativa, d’acord amb un manual de característiques que aprovarà la Direcció General de Trànsit (DGT).
Només es pot circular en patinet elèctric per vies urbanes. És prohibit circular amb aquest tipus de vehicle per travessies, vies interurbanas i autopistes i autovies que travessen poblacions, i també en túnels urbans.
Més informació
-
Reglament general de vehicles
(Obre en una nova finestra)
-
Tota la informació sobre el permís per punts
(Obre en una nova finestra)
-
Manual de característiques dels VPM
(Obre en una nova finestra)
-
el vehicle elèctric
(Obre en una nova finestra)
-
Reglament general de circulació
(Obre en una nova finestra)
-
Llei de trànsit
(Obre en una nova finestra)