Objectius i actuacions de les 5 línies estratègiques de la Fita 3.
- Línia 1. Comunicació digital multicanal amb i per les persones joves
- Línia 2 . Atenció, acompanyament i serveis omnicanal per i amb les persones joves
- Línia 3. Drets i emancipació digital, competències digitals i reducció de la bretxa digital entre les persones joves
- Línia 4. Competències i eines digitals per les professionals de joventut
- Línia 5. Transparència, qualitat, rendiment de comptes i dades obertes en matèria de joventut
Línia 1. Comunicació digital multicanal amb i per les persones joves
Objectius
1. Millorar i adaptar les eines de comunicació digital existents adreçada a les persones joves, adaptant el llenguatge, usabilitat i incorporant nous canals digitals.
2. Establir eines de comunicació co-creatives i bidireccionals amb i per a les persones joves, essent presents en els espais de comunicació digital allà on són les persones joves.
Línia 2 . Atenció, acompanyament i serveis omnicanal per i amb les persones joves
Objectius
1. Dissenyar una estratègia offline i online pels diferents serveis i programes adreçats a les persones joves.
2. Posar en marxa serveis d’informació, acompanyament i orientació juvenils omnicanals en línia, flexibles i propers, tenint en compte les persones joves en situacions de vulnerabilitat.
3. Promoure comunitats virtuals on la individualitat doni pas a experiències comunitàries en línia i fora de línia, espais de trobada entre iguals en les quals es creïn continguts de manera cooperativa.
Línia 3. Drets i emancipació digital, competències digitals i reducció de la bretxa digital entre les persones joves
Objectius
1. Promoure l’educació digital crítica, l’ètica digital, la cultura de la ciberseguretat i les habilitats en les persones joves per aconseguir la pròpia sobirania i emancipació digital
2. Potenciar un ús de dispositius mòbils i del consum audiovisual i transmèdia responsable, ètic i com a eines d’aprenentatge
3. Facilitar eines i recursos a les persones joves per gestionar la seva privacitat en línia i la «petjada digital».
4. Reducció de la bretxa digital entre les persones joves
5. Anàlisi entorn als riscos de ciberseguretat, protecció de dades,associats als entorns digitals i les xarxes socials en matèria de joventut.
Línia 4. Competències i eines digitals per les professionals de joventut
Objectius
1. Impulsar i acompanyar els ens locals per a la transformació digital en l’àmbit de joventut.
2. Oferir espais d’intercanvi i treball col·laboratiu en matèria de joventut.
Línia 5. Transparència, qualitat, rendiment de comptes i dades obertes en matèria de joventut
Objectius
1. Promoure el rendiment de comptes, la transparència i les dades obertes vinculades a l’acció en joventut
2. Impulsar la valoració en línia de la utilitat, ús o satisfacció dels i programes i serveis en joventut, per millorar-ne la qualitat i l’adaptació a les persones joves
3. Anàlisi de big data relacionades amb joventut per posar-les al servei del disseny dels programes i polítiques adreçades a les persones joves.